Що дає реєстрація ТМ в Україні та чи розповсюджується її дія на інші країни світу?

Якщо реєстрація імені або псевдоніму артиста у вигляді ТМ відбувається тільки в Україні через місцевий патентний орган (Укрпатент), то і свою дію буде поширювати тільки на території України. А ось після подачі заявки на знак для товарів і послуг ( «знак для товарів і послуг» – це синонім ТМ), Ви можете подавати вже в інші патентні відомства документи, використовуючи положення Мадридського протоколу, суть якого зводиться до того, що можлива одночасна подача в кілька патентних відомств. Що, в свою чергу, скорочує час очікування на реєстрацію в різних країнах і економить кошти заявника.

Основні переваги, які заохочують реєструвати знаки за Мадридською Угодою та Мадридським Протоколом:

  1. Основна перевага цієї системи в тому, що подається одна міжнародна заявка із зазначенням країн, за якими Ви хочете мати зареєстрований знак;
  2. Перевагою є також і те, що управління знаком, тобто внесення змін, поступка, ліцензійні договори здійснюється також подачею одного документа ВОІВ (Всесвітня організація інтелектуальної власності);
  3. Крім того, знак діє з моменту реєстрації, експертиза в кожній країні повинна пройти протягом 12 місяців (значно менший термін, ніж в Україні (близько 18-23 місяців). Якщо Ви не отримуєте попередньої відмови, знак вважається таким, що пройшов експертизу і продовжує діяти в країні;
  4. Треба враховувати ще одну істотну перевагу: можливість багаторазового розширення на інші країни.

Є в цій системі і недолік. Протягом 5 років міжнародна реєстрація залишається залежною від базової реєстрації, тобто при анулюванні базової реєстрації, за повідомленням національного Відомства в ВОІВ, перестає діяти і міжнародна реєстрація.

З введенням Протоколу значно збільшилася кількість країн, зокрема, вступили такі значущі країни як США і Японія. Які нові можливості з’явилися у заявників з введенням Протоколу:

  • можливість подавати заявку в національне відомство англійською мовою;
  • можливість здійснювати міжнародну реєстрацію на основі базової заявки, тобто не треба чекати державну реєстрацію;
  • можливість перетворення міжнародної реєстрації в національні, зберігаючи пріоритет при анулюванні базової реєстрації.
  • причому, при подачі заявок після введення Протоколу, існують три форми для заповнення при подачі заявки: одна для країн, які підписали Угоди, друга для країн, що підписали Протокол і третя для країн, які підписали угоду і протокол.

Що стосується реєстрації товарних знаків в США, то можна сказати наступне. При реєстрації товарного знаку можна використовувати різні процедури – національна реєстрація та реєстрація через Мадридський протокол.

Однією з основних особливостей, що відрізняють реєстрацію торгових марок США від інших національних законодавств, є застосування принципу «першості у використанні». Згідно з ним, перевага віддається тому власнику торгової марки, який першим почав використання, а не першому, хто її зареєстрував.

Також за законодавством США, якщо ви не хочете втратити право власності на вашу торгову марку, вам слід використовувати свій знак. Право власності не обмежується реєстрацією, а залежить від фактичного використання ТМ.

Зареєструвати торгову марку в США можна декількома способами:

  1. Через Американське патентне відомство – USPTO (United States Patent and Trademark Office), відповідно до національного законодавства США в супроводі патентного повіреного, згідно з нововведеннями з 3 серпня 2019. В такому випадку торгова марка буде захищена тільки в США.
  2. Через Українське патентне відомство відповідно до положень Мадридської угоди.

Мінімальна вартість офіційних зборів становить 225 доларів. Ціна подачі документів в паперовому вигляді становить $ 600. За кожен додатковий клас потрібно буде сплатити ще $ 225. Термін реєстрації торгової марки за національною процедурою США становлять 9-12 місяців, а термін дії – 10 років від дати подання заявки.

/ /

X