Патентний ландшафт – візуальний аналіз бізнесу

Глобалізація та поява сучасних технологій сприяє розвитку та виникненню нових послуг на ринку, пов’язаних як з патентним правом так і правом інтелектуальної власності в цілому. Одним із них є патентний ландшафт.

 

ЩО Ж ТАКЕ ПАТЕНТНИЙ ЛАНДШАФТ?

Патентний ландшафт – це свого роду дослідження, яке має на меті особливий вид пошуку патентної інформації та аналітики, що дає уявлення про ситуацію на ринку у певній сфері інтелектуальних технологій.

Призначення або функція патентного ландшафту – створення з великого обсягу науково-технічної інформації короткого результату-аналізу, доступного для розуміння широкого або цільового кола споживачів інформації про конкурентне середовище та технологічні тренди в сфері авторського права та права інтелектуальної власності тощо.

 

ПЕРЕВАГИ ПАТЕНТНОГО ЛАНДШАФТУ

1) Можливість оперативного представлення, порівняння та оцінки співвідношення лідерів, аутсайдерів, найбільш перспективних учасників ринку чи технологій щодо інших учасників ринку.

2) Прискорення процесів прийняття рішень, а також підвищення їх якості.

Крім цього, “ландшафтне” вивчення вкаже провідних лідерів та конкурентів у даній галузі технології (у тому числі і тих, які ще не представлені на ринку). Справа в тому, що виведення продукту на ринок складає щонайменше два-три роки, і за цей час як можуть з’явитися нові конкуренти, так і наберуть економічних обертів вже існуючі. У галузі інтелектуальної власності таке дослідження визначить не лише видані патенти, а й опубліковані заявки на патенти – покаже ті рішення, які можуть з’явитися на ринку лише за кілька років.

Крім інформації про лідерів та аутсайдерів ринку, дослідження допоможе як виявити найрозвиненіші напрями (куди конкуренти вкладають великі фінанси та зусилля) так і напрямки, уваги до яких не приділено зовсім або приділено в незначній мірі. Така інформація дасть зрозуміти у розвиток яких напрямків варто вкладати гроші та зусилля, а також куди рухатись далі.

 

ЩО СОБОЮ ПРЕДСТАВЛЯЄ ПАТЕНТНИЙ ЛАНДШАФТ?

Патентний ландшафт постає у візуальному вигляді – карти, аналітика по регіонах та країнах. Крім збору та аналізу цифр (кількості виданих патентів, кількості позовів, угод) у кожній країні, регіоні або на глобальному рівні, патентний ландшафт здійснює аналіз та пошук авторів-винахідників тих самих технологій. Це дасть можливість зрозуміти чи варто зараз інвестувати у найм чи співпрацю з винахідником, який саме в цей момент перебуває у пошуку партнерів, щоб надати своєму продукту авторського права та права інтелектуальної власності найбільш ефективного захисту.

Сьогодні інформації так багато, що будь-який бізнес не встигає її опрацьовувати. Вона старіє швидко, тому важливо фокусуватися саме на ключовій інформації. Займаючись патентним ландшафтом, важливо створювати список watch list – заявки та патенти, які створені нещодавно та мають значний вплив на конкретну технологію, яка є передумовою для розвитку інтелектуальної власності в цілому.

 

Отже, проведення процедури «патентного ландшафту» є ефективним способом аналізу ринку, сучасних технологій перед запуском свого бізнесу в конкретному регіоні та визначення сильних і слабких сторін вже існуючої ситуації на ринку.

Таким чином, якщо ще не вирішили як розвивати свій бізнес, то захист авторського права та права інтелектуальної власності – перші потрібні кроки.

/ / /

X